Informacija

Mus rasite:

Siūlome darbą

Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos Ustukių skyriuje

reikalingas priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogas.

Nemokamas KET testas

www.ketbilietai.lt

Paieška

Lankytojų skaitiklis

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien448

Jūsų IP: 54.198.58.62
Šiandien: Sep 23, 2017

Apklausa

Kaip vertinate šią svetainę?

2014 m. kovo 31–balandžio 4 dienomis Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos mokytojai Liudmila Gertienė, Birutė Demenienė, Ligita Rupštaitienė, Volodymyr Bilobrovko ir mokiniai Aistė Mažuolytė, Ugnė Prakapaitė, Goda Vaičiūnaitė, Kornelijus Gertas, Vladyslav Bilobrovko, Justinas Marozas dalyvavo tarptautiniame projekte Comenius ir vyko į Rumunijos Krajovos miesto gimnaziją „Gheorghe Titeica“.

Kovo 30 d. anksti ryte išvykome į Rumuniją. Keliavome per Lenkiją, Čekiją, Slovakiją, Vengriją. Nakvojome Vengrijos sostinėje Budapešte, todėl ryte dar spėjome įkopti į Budos kalną ir pasigrožėti miesto panorama. Žvejų bastionas, įsikūręs rytinėje Pilies kalno pusėje, šalimais Žvejų miestelio, kuriame viduramžiais žvejai pardavinėdavo savo laimikį.

Kovo 31 d. vakare atvykome į Krajovą. Mokiniai apsigyveno šeimose, su kuriomis jau prieš kelias savaites bendravo internetu. Ypač džiaugėsi tie berniukai, kurie apsigyveno pas savo draugus iš Rumunijos, kurie praėjusių metų spalio mėnesį svečiavosi Pasvalyje. Mokiniai buvo labai šiltai priimti, šeimos jais rūpinosi kaip savais vaikais.

Balandžio 1 d. prasidėjo mūsų viešnagė mokykloje. Mus pasitiko mokiniai su rumuniškomis dainomis, saldumynais, balionais, tradiciniu pyragu. Apžiūrėjome mokyklą, grožėjomės mokinių darbeliais, kuriais papuošti koridoriai, kabinetai. Kadangi mokykla dirba dviejomis pamainomis (joje 1000 mokinių), tai iš ryto vyksta pamokos 04 klasių mokiniams, o po pietų mokosi 5-8 klasių mokiniai. Pamokos trunka po 50 minučių, o pertraukos po 10 minučių. Klasėse didelis mokinių skaičius (32-34 mokiniai), jau ir nulinėse klasėse mokiniai atlieka matematinius veiksmus, atitinkančius mūsų mokyklų antrą klasę. Anglų kalbą vaikai pradeda mokytis jau darželiuose, antrą užsienio kalbą – prancūzų arba rusų pasirenka nuo penktos klasės. Mokykloje maža sporto salytė, todėl kūno kultūros pamokos vyksta mokyklos uždarame kieme, kuriame įrengtos krepšinio ir futbolo aikštės. Kiemą puošia dideli medžiai, kuriuose iškelti mokinių gaminti inkilėliai paukšteliams. Po pamokų pradinukus iš mokyklos pasiima tėvai arba seneliai, kurie ir pertraukų metu užsiima su savo vaikais arba jų draugais, bendrauja tarpusavyje ir su mokytojais.

Susitikimo prie apvalaus stalo metu vyko Turkijos, Vokietijos, Lenkijos ir Lietuvos delegacijų prisistatymai (svečiai iš Portugalijos neatvyko). Po tradicinių pietų dalyvavome apskrities  švietimo skyriuje surengtoje parodoje apie emigraciją. Iš anksti delegacijos buvo nusiuntusios medžiagą stendams apie savo šalis. Visi kartu aplankėme miesto centrą, grožėjomės žydinčiomis magnolijomis, tulpėmis, narcizais ir kitais augalais. Pabuvojome kraštotyros muziejuje „Jean Mihail“, grožėjomės rumunų tautiniais drabužiais, namų apyvokos daiktais.

Balandžio 2 d. vykome į Horezu miestelį, 180 km atstumas neprailgo, žvalgėmės po kalnuotas apylinkes, tankiai apgyvendintas vietoves, rumunų namelius, pakelėse besiganančias avis. Horezu miestelyje lankėmės moterų vienuolyne, žavėjomės Ortodoksų maldos namais, nuostabiomis freskomis, gražiai vienuolių prižiūrimais vienuolyno pastatais. Su mokiniais aplankėme molio dirbtuves, kur rumunų menininkai mus mokė lipdyti ir puošti molio dirbinius. Taip pat aplankėme Horezu pilis, kuriose slėpdavosi rumunų didikai nuo turkų.

Balandžio 3 d. iki pietų laiką praleidome mokykloje, mokiniai bendravo su savo bendraamžiais, o mokytojai su rumunų ir kitų delegacijų mokytojais. Po pietų lankėmės didžiausiame miesto parke „Nicolae Romanescu“. Tai trečias pagal dydį parkas Europoje. Viso parko plotas užima 96 ha, tvenkiniai užima 4 ha ploto, hipodromas – 20 ha, keliai ir takeliai tęsiasi 35 mylias. Grožėjomės dekoratyviniais medžiais ir krūmais, žydinčiomis gėlėmis. Parke yra spektaklių amfiteatras, zoologijos sodas, pilies griuvėsiai. Visiems labai patiko kabantis tiltas virš vandens atskirtas dviejų kalvų.

Vakare buvome pakviesti į koncertą mokyklos kieme. Mokiniai šoko liaudiškus Rumunijos ir pramoginius šokius, dainavo rumuniškai ir angliškai, atliko pantomimos numerius. Visi kartu su naujais draugais šokome pagal kiekvienos delegacijos šalies populiarią muziką. Vaišinomės rumuniškais  tradiciniais patiekalais.

Balandžio 4 d.  mūsų laukė kelionė į Bukareštą. Ryte rinkomės prie mokyklos. Visi labai susidraugavome, todėl buvo sunku išsiskirti, net gausios šeimų lauktuvės nesumažino ašarų. Kartu su lenkų delegacija ir Vokietijos mokytojais atvykome į Rumunijos sostinę, garsėjančią prancūzišku senamiesčiu, Parlamento rūmais, Rumunijos valstiečių muziejumi ir kitomis žaviomis vietomis.

Aplankėme Rumunijos valstiečių muziejų. Tai tradicinės kaimo gyvenvietės su vaismedžiais, vynuogynais, tam tikrų regionų architektūra, namų apyvokos daiktais. Pastatai iš medienos, molio, akmens, nendrių, šiaudų. Muziejus priminė mūsų Rumšiškes.

Žavėjomės Parlamento rūmų didybe. Dabartiniai Rumunijos Parlamento rūmai yra 270 metrų ilgio ir 240 metrų pločio. Jie siekia 86 metrų aukštį ir dar 92 metrus įkasti po žeme. Rūmų plotas - 220 000 kv.m. ir savo dydžiu nusileidžia tik JAV Gynybos ministerijos pasididžiavimui - Pentagonui. Dėl tokių neįtikėtinų proporcijų jie turi net tris įrašus Gineso rekordų knygoje. Pirmiausia tai didžiausias pastatas Europoje, antra – pats sunkiausias administracinis pastatas Pasaulyje ir trečia –  brangiausias pastatas bent kada pastatytas mūsų Žemėje. Dabar prabangiuose rūmuose glaudžiasi Rumunijos Parlamentas ir svarbios Europos Sąjungos organizacijos.

Atsisveikinę  su likusiais draugais, pasukome link namų. Nakvojome Sibiu mieste. Tai  vienas gražiausių miestų regione, turintis geriausiai išsaugotus senovinius architektūrinius pastatus, daug muziejų ir parodų galerijų, esantis netoli nuostabių Fagaro kalnų. Ne veltui 2007 metais šis miestas buvo Europos kultūros sostinė. Ryte aplankėme senamiestį, Brukentalio rūmus.

Įveikę tolimą kelią, aplankėme trečią pagal dydį Lenkijos miestą - Krokuvą. Tradiciškai Krokuva laikoma vienu svarbiausių Lenkijos mokslo, kultūros ir meno centru. Seniausias Lenkijoje Jogailos universitetas, kurį įkūrė Kazimieras III Didysis. 1978 m. Krokuvos istorinis centras, apimantis Senamiestį, Kazimiero kvartalą ir Vavelio pilį, buvo įtrauktas į Pasaulio paveldo sąrašą.

Grįžome susiradę naujų draugų, pilni įspūdžių ir praturtėję naujomis žiniomis apie penkias aplankytas šalis. Dėkojame mokytojai Liudai Gertienei už suteiktą galimybę pakeliauti ir susirasti naujų draugų. Linkime mokytojai sėkmės  gegužės mėnesio pradžioje vykstant į Turkiją.

Specialioji pedagogė Ligita Rupštaitienė

"Get the Flash Player" "to see this gallery."