Informacija

Mus rasite:

Siūlome darbą

Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos Ustukių skyriuje

reikalingas priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogas.

Nemokamas KET testas

www.ketbilietai.lt

Paieška

Lankytojų skaitiklis

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien447

Jūsų IP: 54.198.58.62
Šiandien: Sep 23, 2017

Apklausa

Kaip vertinate šią svetainę?

Išvyka į Portugaliją

Į vieną iš šio projekto šalių  - Portugaliją norėjo vykti daugelis, nes šis kraštas ne tik tolimas, bet ir pakankamai egzotiškas.
      Lietuvai ir Lėvens pagrindinei mokyklai šį kartą atstovavo šeši mokiniai: penktokai Gabija Ivaškaitė ir Ernestas Gertas, septintokai Evelina Sakalauskaitė, Viktorija Muralytė, Matas Buckle, Dovydas Karka. Į Portugaliją mus lydėjo projektą koordinuojanti anglų kalbos mokytoja Liudmila Gertienė, direktorė Lina Rauckienė, direktoriaus pavaduotoja Aida Abukevičienė, anglų-prancūzų kalbų mokytoja Virginija Stapulionytė, geografijos mokytoja Valda Garšvinskienė, dailės mokytoja Erika Andriūnaitė ir pradinių klasių mokytoja Audronė Petraitienė.
      Po ilgos kelionės su persėdimu Londone mus, nusileidusius Lisabonos oro uoste, pasitiko vaikai, kurių šeimose turėjome apsistoti, bei mokytojos. Čia susitikome ir susipažinome su kitų šalių mokiniais ir mokytojais – vokiečiais, turkais, rumunais, lenkais.
      Po beveik 3 valandas trukusios kelionės autobusu, pasiekėme Portalegre miestą. Jau važiuodami pamatėme nuostabią Portugalijos gamtą – didžiulius kaktusus, palmes, kiemuose augančius apelsinmedžius ir citrinmedžius, alyvmedžius, ištisus jų sodus. Kai atvykome į miestelį, jau buvo tamsu, tačiau mokykloje mūsų laukė mokinių tėvai, todėl susipažinę skirstėmės ilsėtis. Atvykę į laikinuosius namus savo naujiesiems namiškiams įteikėme suvenyrų, susijusių su mūsų šalimi bei miestu. Vėliau, lietuviams neįprastu laiku (apie 22 val.), sėdome vakarieniauti (paaiškėjo, jog portugalai taip vėlai vakarieniauja visuomet).
      Pirmą projekto dieną visų šalių atstovai susitiko mokykloje. Mums aprodė mokyklą – kabinetus, sporto salę, biblioteką, skaityklą, valgyklą. Jų mokykla išties labai graži, ypač patiko mokinių poilsio zona, kur vaikai žaidžia tenisą, klausosi muzikos ar tiesiog leidžia laiką su draugais. Vėliau kiekvienos šalies mokiniai pristatė savo šalį ir savo mokyklą. Labai džiaugėmės, kad mūsų pasirodymas visiems labai patiko ir daugelis panoro atvykti pas mus į Lietuvą.
      Antrą ir trečią dienomis kiekviena šalis pristatė kitus namų darbus - anketinių apklausų rezultatus ir išvadas. Dirbdami grupelėmis palyginome mūsų ir kitų šalių mokinių žinias apie Europos Sąjungą ir šio projekto šalis partneres. Po pietų laukė apžvalginė kelionė po Portalegre miestelį. Mums aprodė senamiestį, žymiausius kultūros paminklus, aplankėme muziejus.
      Ketvirtos dienos rytą iki pietų praleidome sportuodami, vėliau išvykome į Marvao, įspūdingą miestelį kalnuose prie pasienio su Ispanija. Apžiūrėjome senovinės pilies griuvėsius, siaurutes viduramžiškas miestelio gatveles. Po to važiavome į Castelo de Vide, susipažinome su šio miesto architektūra, apžiūrėjome miesto pilies griuvėsius.
      Vakare mokykloje mūsų laukė atsisveikinimo vakarienė, kurią organizavo mokytojai ir tėvai. Koncertą paruošė mokiniai ir mokytojai, dainavo net mokyklos direktorė! Namuose ruoštais patiekalais vaišino tėvai. Ragavom tradicinių portugališkų mėsos, žuvies patiekalų, saldumynų. Man labiausiai patiko pasteis de nata – kreminiai pyragaičiai.
      Penktos dienos rytą keliavome į Lisaboną. Didžiulį įspūdį paliko šv. Jeronimo vienuolynas, kuriame ilsisi žymių portugalų, tokių kaip Vasco da Gama, palaikai, Belemo bokštas prie Težo upės žiočių. Belemo bokštas laikomas Portugalijos ir Lisabonos simboliu, menantis istorines portugalų jūrininkų atradimų keliones. Tai labai gražus bokštas, išpuoštas įmantriomis detalėmis, dantytomis sienomis, o nuo seno į jūrą jūreivius išlydi Dievo Motinos skulptūra, stovinti bokšto terasoje.
      Atsisveikinimas buvo labai skausmingas visiems, nes skirtis su naujaisiais draugais buvo sunku. Nors liūdėjome, bet guodėme save mintimis, kad su kai kuriais draugais iš susitiksime dar kartą, nes gegužės 7 d. trečia projekto stotelė laukia Lenkijoje, o spalį visų lauksime Pasvalyje.